29. listopadu 2022
Roll-up banner je výborný nástroj pro propagaci v prodejně, na výstavě, veletrhu, festivalu nebo konferenci. Název „roll-up banner“ je z angličtiny a znamená rolovací plakát, nebo-li banner, který vytáhnete nahoru. Je velmi skladný, mobilní, složíte jej během chvilky. Roll-up je vhodný pro kratší akce, na služební cesty, uložená v kufru automobilu zabere jen málo místa. Můžete jej umístit i dlouhodobě a propagovat například svoje produkty na prodejně.
1 | Logo firmy, produktu nebo značky vložím do horní části grafiky roll-up
Běžný člověk čte informace shora dolů. Dobře viditelné logo v horní části grafiky roll-up banneru upoutá pozornost. Hned pod ním bude na roll-up banneru výrazné hlavní sdělení – slogan/claim – něco, co diváka/potenciálního zákazníka ihned zaujme.
2 | Šetřím množstvím textu
Pokud se zaměřujete na místní a evropský trh, pamatuji na to, že lidé čtou text zleva doprava. Podle toho postupuji při tvorbě grafiky.
Textem raději šetřím. Počet slov a informací se snažím udržet na minimu. V blízkosti roll-up banneru obvykle bývá někdo z firmy, kdo možným zájemcům osobně předá více informací, předá leták, katalog, vizitku.
Pokud je roll-up umístěn na veletrhu, máte pro zaujetí návštěvníků jen několik vteřin, protože o jejich pozornost usilují i další vystavovatelé. Cílem roll-upu je hlavně upoutat a přitáhnout pozornost.
3 | Dám si záležet na obrázcích, fotografiích
Pro návrh roll-up banneru použiji kvalitní obrázek nebo fotografii. Pokud nemáte vlastní, koupím vhodnou grafiku ve fotobance. Ideálně, když nebude moc poznat, že je z fotobanky, vyhnu se použití obrazovým „klišé“. Fotografie na roll-up banneru by se měla vhodně doplňovat s textem.
4 | Použiji vaše barvy a fonty
Roll-up banner by měl zapadat do celkové propagační vaší strategie. Pokud máte vypracovaný grafický manuál korporátní identity (corporate identity), budu se podle něj se řídit.
Dominantní barvy, jako je červená, oranžová, upoutají pozornost. Ale nesmí jich být na roll-up banneru mnoho. Barvy zkombinuji s volnou bílou plochou, aby roll-up banner nebyl „přeplněný“. To snižuje jeho čitelnost a efektivitu.
I zde se řídím pravidlem "méně může být více". Šetřím s druhy fontů a typy písma. Pokud potřebujete použít v návrhu více druhů písma, tak maximálně 2–3. Obvykle je vhodné použít jeden typ písma, třeba v různých variantách – tenké, normální, tučné.
5 | Kde o vás zájemci zjistí více?
Jestliže bude roll-up banner umístěn ve na konferenci, nebo v prodejně, kde není stále přítomna obsluha, je tento tip velice důležitý. Dole na roll-up vložím kontaktní údaje, aby zájemci zjistili více informací – webovou adresu, číslo mobilu, odkaz na Facebook, Instagram, LinkedIn...
Pomocí QR kódu můžete sdělení na roll-upu také zkombinovat například se slevovou akcí, soutěží, apod.